آموزش عیب یابی و تعمیرات مانیتورهای LED و LCD

امروزه مشاغل فنی از پردرآمدترین مشاغل و آینده ی خوبی برای این مشاغل وجود دارد. زیرا دنیای امروز با تکنولوژی و فناوری سرو کار دارد و به عبارتی میتوان گفت که بدون تکنولوژی و ابزارهای امروزی که در اختیار داریم زندگی در جهان امروز واقعا امکان پذیر نیست. ما شاهد ابزارهای بسیاری در زندگی خود هستیم که هرکدام کارایی خود  را  داشته و باعث شده اند که از کارهای ساده گرفته تا پیچیده را به خوبی و به راحتی بتوانیم انجام دهیم و خب میدانید که از پیشرفته ترین ابزارهایی که انسان موفق به ساختنش شد کامپیوتر می باشد. امروزه کامپیوترها در همه عرصه های زندگی وارد شده اند و دقت و سرعت فوق العاده ای به ما در پیشبرد  زندگی کرده اند.

مانیتورها

هرکسی که با کامپیوتر سروکار دارد از این که باید یک مانیتور خوب در اختیار داشته باشد باخبر است و به همین دلیل وقتی شما کامپیوتر مورد نظر خود را خریداری میکنید معمولا  بعدش به دنبال مانیتور مناسب میگردید شاید این جمله را نشنیده باشیبد و یا شاید هم خود میدانید ولی ما در انیجا میخواهیم به شما بگوییم که وقتی کامپیوتر خود را انتخاب کردید ( معمولا  بر اسا نیاز خود و کاری که از کامپیوتر انتظار دارید سخت افزار را انتخاب  میکنید) باید بنابر نوع کامپیوتر و کاری که میخواهید انجام دهید مانیتور مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. امروزه برای هرکاری که میخواهید با کامپیوتر انجام دهید مانیتور مخصوص به آن وجود دارد و مانند گذشته نیست که فقط تعدای مدل محدود وجود داشته باشد  که البته خب مسائل مربوط به کامپیوتر هم امروز شاخه شاخه و تخصصی شده  است تا حتی بازی های کامپیوتری امروزی نیازمند قدرت سخت افزاری بسیاری هیتند ، به عنوان مثال شما برای اجرای درست و دیدن تصویر خوب و با کیفیت بازی رایانه ای در مانیتور باید  مانیتوری را خریداری کنید که به مانیتورهای گیمینگ معروف هستند.

به خاطر این که امروزه همه از کامپیوترها استفاده می کنندو خب دارندگان کامپیوتر نیز دارای مانیتور هستند با توجه به این امار استفاده از مانیتورهای مخنلف در همه جا وجود دارد و این باعث شده تا بازار کاری خوبی برای مانیتورها خصوصا در بخش پشتیبانی فنی و تعمیرات مانیتور راه بیفتد. مانیتور یک دستگاه الکترونیکی بوده و خب میدانید که هر دستگاه الکترونیکی روزی دچار خرابی  و مشکلات می شوند و برای همین باید زمانی که مشکل پیدا کردند مجددا تعمیر شده تا از آن ها استفاده شوندزیرا نمی توان به خاطر برخی خرابی های جزئی و یا  مشکلات پیچیده  تر کل مانیترو را کنار گذاشته و یکی دیگر خریدای کرد و مردم دوست دارند  تا در صورت خرابی مانیتور آن را تعمیر کنند تا این که مدلی جدید را خریداری کنند.

خرابی های زیادی برای مانیتورهای LED و LCD به وجود می آید که از این مشکلات می توان به خاموشی دستگاه – سیاه شدن صفحه نمایش – نگرفتن ورودی تصویر و عدم نمایش تصویر – پیدا شدن خطوط عمودی و افقی در صفحه نمایش و یا نقاط رنگی در صفحه  و….. از بیشترین مشکلاتی هست که برای مانیتورها پیش می آید. کسی که میخواهد به یک تعمیرکار حرفه ای در رابطه با تعمیرات مانیتور تبدیل شود باید حتما دوره های آموزشی این مباحث را گذرانده و به صورت اصولی بتواند کار را امجام دهد زیرا دستگاهی مثثل مانیتور حسایت های زیادی دارد که اگر کسی بدون آگاهی بخواهد به دست کاری ان بپردازد حتما باعث خرابی های بیشتری خواهد شد و دستگاه قابل استفاده نخواهد بود.

مرکزتعمیرات پاناسونیک که خود یک مرکز تعمیراتی جرفه ای می باشد دوره های آموزش تعمیرات تخصصی مانیتور را برگزار کرده است . کارآموزان و علاقه مندان می توانند با شرکت در این دوره دانش و مهارت لازم در زمینه عیب یابی  و تعمیرات مانیتورخای LEDو LCD یا یادگرفته و سپس به کار تعمیرات بپردازند. لازم به ذکر است که این دوره ویژه ی بازار کار طراحی شده و به صورتر کاملا عملی و در کارگاه های مجهز برگزار می گردد تا کارآموزان پس از اتمام دوره به راحتی بتوانند به تعمیرات مانیتور بپردازند و کارهای عملی این قدرت و مهارت رد زمینه تعمیرات مانیتور را به کار بران می دهد.در ادامه به برخی از مهمترین سرفصل های آموزش تعمیرات مانیتور می پردازیم.

  1. آشنایی با انواع تکنولوژی مانتورها  و برند های مختلف مانیتور
  2. آموزش باز و بت کردن صحیح مانیتور
  3. آشنایی با معماری داخلی و تشریخ اجزای داخلی مانیتور
  4. آموزش باز کردن و بستن اصولی و بدون آسب پنل مانیتور
  5. آموزش عیب یابی و تعمیرات برد پاور
  6. آموزش عیب یابی و تعمیرات مین برد اصلی مانیتور
  7. آموزش عیب یابی برد FTF و پنل مانیتور
  8. آموزش عیب یابی مدارات جانبی مانند مدا صفحه کلید ( در مانیتورهایی که دارای کلید غیر لمسی است
  9. آموزش بایوس زدن به مانیتور در صورت پریدن فریم ویر
  10. آموزش  تعویض پنل
  11. و …

در ادامه آموزش تعمیرات تلویزیون

تلویزیون از جمله دستگاه هایی است که استفاده ی زیادی دارد و همچنان یک دستگاه محبوب رسانه ای است.

بیشتر بخوانید …..

اطلاعات بیشتر : ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس »تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱