تعمیرات مانیتور پزشکی پاناسونیک

مانیتورها از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد هستند که امروزه در کنار کامپیوترها و دیگر دستگاه ها مورد استفاده قرار  می گیرند.به دلیل گستردگی دستگاه های مختلف و نیاز هرکدام از این  دستگاه ها به نمایشگرهای مخصوص  به  خود شرکت های تولید کننده مانیتور در مدل ها با قابلیت های مختلف را تولید و روانه ی بازار کرده اند تا مصرف کنندگان بتواند ابزراهای خود را کاملتر کنند.برای همین منظور ما در این بخش به نوع خاصی و قدرتمندی از مانیتورها می پردازیم به نام مانیتورهای پزشکی که کاربردهای پزشکی دارد و در کنار دستگاه های تصویر برداری به کار گرفته می شود.

تفاوت مانیتورهای پزشکی با مانیتورهای معمولی در چیست ؟

مانیتورهای  عادی از نظر ساختار پنل و رزولوشن حد محدودی دارند که برای کارهای اداری و عادی طراحی شده اند و هرچند کیفیت تصویر خوبی دارند ولی در مصارف تصویر برداری پزشکی استفاده ندارند زیرا مانیتورهای پزشکی دارای رزولوشن بسیار بالایی  می باشند که پزشکان می توانند تصاویر با وضوح بالا را مشاهد کنند.لازم به  ذکر است که مانیتورهای پزشکی در آزمایشگاه ها نیز مورد استفاده قرارمیگیرند زیرا در آزمایشگاه ها به دلیل تصویر برداری میکروسکوپی و بزرگ نمایی این تصاویر نیازمند مانیتوری با وضوح نمایشی بالا هستیم وبرای همین این مانیتورها کاربردهای گسنرده ای در آزمایشگاه ها و مسائل پزشکی دارد. مانیتورهای عادی تا حدودیی می توانند شفافیت را ارائه دهند و برای کارهای آزمایشگاهی مناسب نیستند و نخواهند توانست تصاویر با کیفیت  لام را ارائه دهند. این توانایی خوب رازش در دسیسنم نوسازی مانیتور و همین طور پنل مانیتورهای پزشکی نهفته است و ساختار پنل در مانیتورهای پزشکی بسیار قدرتمند می باشد.

همچنین مانیتورهای پزشکی دارای قابلیت های بسیاری در زمینه کار بر روی تصاویر می باشد که می توان از این گزینه ها زوم با کیفیت بالا بر روی تصاویر و یا نمایش بخش خاصی از تصاویر و …. اشاره کرد که البته در همه مدل ها مانیتور پزشکی موجود نیستند و این قابلیت ها بنا بر نوع مانیتور مختلف می باشد.

خرابی و مشکلات مانیتورهای پزشکی

مشکلات بسیاری برای مانیتورهای پزشکی وجود دارد که پیش می آید و از آن جایی که این مانیتورهای کاربردی حساس دارند نمی توان از حتی کوچکترین خرابی آن چشم پوشی کرد زیرا می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد و کلا تشخیص را به اشتباه بیندازد چه در آزمایشگاه و چه در بیمارتستان ها و مراکز تصویر برداری. مثال کوچکترین خرابی در بخش پنل که موجب تغییرات رنگ میشود باعث میشود که یک تصویر ناواضح دیده شود و اگر این مورد خرابی توسط استفاده کننده تشخیص داده نشود باعث اشتباهات زیادی در ارئه نتایج تصاویر خواهد شد. از دیگر خرابی های مانیتورهای پزشکی خاموشی ناگهانی دستگاه است که این مورد از سیستم برق رسانی در دستگاه بوده و همیشه ایرادات برق رسانی در هر دستگاهی به خاطر خرابی برد پاور  و یا همان برد  تغذیه ی آن است. وقتی  برد تغذیه دچار خرابی شود نمی تواند برق مورد نیاز بخش های مختلف را تامین کند و در نتیجه باعث خرابی برداصلی نیز خواهد شد و نتیجه این که مانیتورر خاموش خواهد شد. برای رفع این مشکل باید برد پاور در ابتدا بررسی و به عبارتی  عیب یابی شود تا مشخص گردد که کداام  بخش در برد پاور دچار مشکل شده است تا برطرف گردد و سخت ترین و حساس ترین کار در امر تعمیرات همین عیب یابی سیستم می باشد زیرا بعد از پیدا کردن عیب دستگاه به راحتی می توان  مشکل رابرطرف کرد.

مشکل بعدی در مانتیورهای پزشکی مربوط به  پنل و یا همان صفحه نمایش است که در این بخش خرابی ها  مشکلات زیادی وجود د ارد که ما در این جا به دو مورد از شایع ترین خرابی های پنل در مانیتورهای پزشکی اشاره خواهیم کرد. اولین مورد وجود خطوط اضافی و بسیار زیاد به صورت عمودی در صفحه نمایش می باشد که کیفیت تصاویر را به شدت پایین آورده و کلا  استفاده از مانیتور را غیر ممکن می کند .این ایراد از دو بخش اصلی شروعمی شود که یکی خرابی خود پنل است که در این  صورت قابل تعمیر نبوده و باید پنل مانیتور تعویض گردد و آن هم  به دلیل ماهیت پنل مانیتور می باشد. مورد بعدی که همین ایراد را  پیش می آورد خرابی یک برد الکترونیکی متصل به پنل است که در مانیتورها به برد TFT معروف بوده که این برد به نوعی حکم کارت گرافیک را دارد که بر روی این برد  یک تراشه ی پردازنده  ی تصویری وجود دارد که خرابی این IC باعث بروز این مشکل خواهد بود و با نوسازی و یا  کلا تعویض این IC می توان مشکل را برطرف کرد و اگر با تعمیرات و یا تعویض IC مذکور مشکل برطرف نشد مرکز تعمیرات باید مانیتور را تعویض پنل کند یرا همان طور که گفته شد مشکل از پنل میباشد.

تعمیرات تمامی مدل های  مانیتور پزشکی پاناسونیک در مزکز تعمیرات پاناسونیک  انجام می شود. …………………… ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس مراجعه »تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات مانیتور پزشکی پاناسونیک