تعمیرات مانیتور LED پاناسونیک

امروزه ما شاهد رشد بسبار سریع تکنولوژی در رابطه با دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی هستیم. همچنین دستگاه های رسانه ای و مهم تراز همه دستگاه های مبتی بر کامپیوترها و سیستم های هوشمند. همان طور که میدانید کار با کامپیوتر بدون مانیتور و حتی مانیتور خوب ممکن نیست برای همین ما زمانی که تصمیم به خرید یک  کامپیوتر خوب گرفته این باید از همان زمان نیز به فکر خرید یک مانیتور خوب و با کیفیت باشیم. همه ما نام مانیتورهای LCD و LED را شنیده ایم ولی چیزی که مهم است این موضوع است که در زمان خرید کداام مانیتور مورد نیاز ما خواهد بود. ما در این جا درباره ی تفاوت های اصلی و همچنین خرابی ها و مشکلا ت هرکدان از مانیتورها را مورد بازبینی قرار خواهیم داد.

مانیتورهای ال سی دی خود  از پر کاربردترین مانیتورها می باشند و استفاده ی زیادی دارند ، این مانیتورها جهت بکلاین خود از مدار های ولتاژ و لامپ های فلورسنت استفاده می کنند و به همین دلیل مصرف برق نسبتا زیادتری دارند نسبت به LED ها و بیشترین و شایع نرین خرابی مانیتورهای LCD تاریک شدن صفحه نمایش است که به دلیل خرابی سیستم بکلایت آن می باشد  در حالی که در مانیتورهای ال ای دی به خاطر استفاده از لامپ های LED این مشکل وجود ندارد  و مداری به نام های ولتاز در مانیتورهای LEDحذف شده زیرا لامپ های LED اولا مصرف بسیار پایین و حرارت بسیازکمی دارند و هم نور تولیدی توسط لامپ های LED بسیار ملایم  نوری است که کمتر چشم را اذیت میکند.

مقایسه ی مانیتورهای LCD و LED

بهتر است بدانید که تکنولوژی مانیتورهای LCD از نظر زاویه دید تا به حال فراتر از ۳۰ درجه نرفته است و  وقتی شما بیشتر از این زاویه دید خود را تغییر میدهید تصویری تاواضح و خراب  بارنگ های بهم ریخته  خواهید دید که تجربه ی  بسیار بدی در ارائه تصویر توسط مانیتور است هرچند که از روبه رو تصاویر  مانیتورهای LCD کیفیت خوبی دارند  ولی همان طور که گفته شد بیشتر از ۳۰ درجه تغییر زاویه دید با مشکل مواجه شده و تصویر کیفیتش افت شدیدی میکند.

پایخ گویی تصویر در مانیتور نیز یکی از مولفه های مهم می باشد ، مثال وقتی شما در حال تماشای فیلم ها و تصاویر اکشن هستید باید مانیتور بتواند با رعت بالا  تصاویر را اجرا کند و تصویر بدون کشیده کشیده شدن باشد که البته این حالت به نور زمینه مربوط نبوده و این تکنولوژی رفرش سازی پنل است که می تواند تصاویر را خوب و کامل ارائه دهد.ولی وجود  نور زمینه در زمان پخش تصاویر نیز مهم بوده و باعث میشود که تصویر واضح تر دیده شود.

در مورد طول عمر نیز میتوان گفت که از نظر ساختار پنل و خود مانیتور شاید تفاوت زیادی باهم نداشته باشند و خب مانیتورهای LED و LCD کم و بیش دارای طول عمر یکسانی دارند از نظر پنل ولی موضوع مطرح این است که از آن جایی که مانیتورهای LCD دارای مدار های ولتاژ و لامپ های فلورسنت هستند بعد از مدتی دچار خرابی شده و نور زمینه قطع شده و صفحه تاریک می باشد در حالی که در مانیتورهای LED به خاز این که نور زمینه  با استفاده از لامپ های LED تامین میشود این لامپ ها به دلیل طول عمر بالا کمتر مشکل خاموشی و  تاریکی صفحه نمایش را به وجود می آورند و در نیتجه طول عمر زیادی را از نظر صفحه نمایش خواهند داشت. همچنین سیستم به کار گیری لامپ های LED در مانیتورها باعث می شود که بتوان مانیتورهای باریک و سبکتر با کیفیت تصویری بالاتری را ساخت.

مشکلات  خرابی هایی که برای مانیتورهای LED پیش می آید از نظرهایی خیلی شبیه به مانیتورهای LCD می باشد  به غیر از بخش سیستم های ولتاژ که به آن پرداخته شد زیرا در دیکر بخش های ساختار بسیار شبیه به هم هستند و یادگیری تعمیرات یکی توانایی به دست  آوردن آن یکی دیگر است.

عیب یابی و تعمیرات تخصصی مانیتورهای LED و  LCD پاناسونیک در این مرکز انجام می شود………. ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس »تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

 

تعمیرات مانیتور LED پاناسونیک
دسته بندی شده در: