تعمیرات مانیتور LCD و LED پاناسونیک

داشتن یک مانیتور خوب و با ارائه تصویر خوب از مورد نیازترین کارهایی است برای کسانی که دارای کامپیوتر بوده  روزانه در شغل خود با کامپیوتر زیاد سرو کار دارند. امروزه برای تمامی  بخش های کایر در کامپیوترها مانیتور مخصوص به آن وجود دارد. زیرا کارهای کامپیوتری مانند گذشته محدود  نبوده و شاخه شاخه و تخصصی تر شده است ، به عنوان مثال در گذشته بازی های رایانه ای فقط یک سرگرمی محسو میشد و به  عنوان سرگرمی شناخته میشد و نوع بازی ها هم بسیار ساده تر بودند ولی امروزه و در زمان حال بازی های کامپیوتری بسیار پیشرفته ای طراحی گرددیه است که برای  اجرای آن ها نیازمند سخت افزارهای قدرتمندی هستید. به همین منوال برای مشاغل طراحی  برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک مانیتورهای مخصوص به خود وجود دارد و برای بازی های رایانه ای نیز مانیتورهای مخصوص به خود و حتی تماشای فیلم نیز نیازمند نمایشگر خاص خود با صفحات بزرگ و با کیفیت است.

ولی موضوع ما در این جا کاربران عادی بوده که نه طراحی  و برنامه نویسی می کنند و نه گیمر حرفه ای هستند و حتی بازی های رایانه ای ان ها نیز در دسته ی بازی های ساده است. مانیتورهایی که کاربران عادی از آن ها استفاده می کنندهمین مانیتورهایی هستند که ما به صورت عادی در اختیار داریم به صورت پیش فرض در زمان خرید کامپیوتر نیز آن را خریداری می کنیم.  خود این سری مانیتورهای معمولی خود دارای دو  دسته است که LCD و LED نامیده می شوند. بهتر است بدانید که نو ال ای دی تکنولوژی جدید تری نسبت به نوع ال سی دی  مب باشد. مانیتورهای LED دارای تصویر بسیار شفاف تری و همچنین ملایم تری را نسبت به LCD دارند و همچنین این مانیتورها مصرف کمتری دارند.از آن جایی که مانیتورهای LED دارای بخش های ولتاژ نیستند عمر سیستم بکلایت با عمر طولانی تری را دارند زیرا نور مانیتورهای LED با استفاده از لامپ های ال ای دی تامین می شود  و این  نوع لامپ ها مصرف بسیارپایین و عمر طولانی را دارند.

خرابی و مشکلات مانیتورهای ال سی دی

و اما مانیتورهای ال سی دی که جزء پر استفاده ترین  مانیتورها می باشند حتی کسانی هم که از مانیتورهای حرفه ای استفاده می کنند مدلی از مانیتور ساده ی LCD را در کنار دیگر مانیتورها دارند. در ادامه میخواهیم به صورت اجمالی به شرح ساختار مانیتور LCD بپردازیم.

مانیتورهای LCD دارای پنل ال سی دی می باشند که در اینچ های مختلفی ساخته می شوند. نور زمینه این مانیتور توسط لامپ هایی به نام لامپ های فلور سنت تامین می شود که به مانند مهتابی هستند ولی بسیار نازک که نور بسیاری تولید می  کنند وبرای روشن شدن نیازمند ولتاژ بالایی می باشند این ولتاژ برای روشن شدن این نوع لامپ ها توسط یک مدار به نام مدار های ولتاژ و یا برد های  ولتاژ تامین می شود که در صورت خرابی برد  های ولتاژ ولتاژ لازم به لامپ ها نمی رسدو در نتیجه صفحه نمایش تاریک خواهد شد. البته در برخی موارد تاریک شدن صفحه نمایش به دلیل خرابی برد های ولتاژ نیست و سوختن لامپ های فلور سنت نیز باعت تاریکی صفحه نمایش خواهد شد.

در بخش بعدی می رسیم به خود برد پاور که حکم منبع تغذیه اجزای دیگر مانیتور را عهده دار است ، وقتی این برد تغذیه دچار خرابی و مشکل شود باعث خاموشی کلی دستگاه شده  و در برخی موارد نیویسانات ولتاژی که برد پاور بر اثر خرابی ایجاد میکند باعث سوختن مین برد و یا همان برد اصلی می باشد. عیب یابی برد پاور مانیتور خود مستلزم  داشتن ابزارهای کامل در این زمنه و همچنین تخصص کافی در زمینه بردهای پاور نیازدارد. وقتی که مشکل یک مانیتور خاموشی می باشد  در اولین حالت باید  برد پاور آن تست شود  که این کار باعث میشود تشخیص داده شود که آیا بردپاور ایراد دارد یا خیر ودر صورت خراب بودن برد پاور تعمیر گردد.

نداشتن تصویر و نگرفتن ورودی تصویر در حالی که مانیتور روشن است از دیگر مشکلات و خرابی مانیتور های LCD می باشد که این  ایراد به دلیل خرابی فریم ویر می باشد  که این نرم افزار کوچک در داخل یک IC و بر روی مین برد مانیتور قرار گرفته است که با تعویض فریم  ویر میتوان مشکل را برطرف کرد که البته این فقط یکی ازدلایل نداشتن تصویر و نگرفتن ورودی تصویر در مانیتورها می باشد.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس »تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات مانیتور LCD پاناسونیک
دسته بندی شده در: