تعمیرات تلویزیون های LED و LCD پاناسونیک

تلویزیون از گذشته تا کنون یکی از ابزارهای بسیار بسیار پر کاربرد در هر خانه ای بوده است.این دستگاه رسانه ای محبوب سرگرمی بسیاری از ما از گذشته تا کنون بوده است و ما اوقات فراغت بساری را با تلویزیون پر کرده و سپری کردیم.تلویزیون به ما اجازه داده از شرح حال جهان اطراف خود و کشورهای مختلف مطلع گردیم و یا برنامه های مورد علاقه ی خود را ببینیم. خیلی از برنامه در جهت آموزش طراحی گرددیه و از طریق تلویزیون در اختیار بینندگان قرار می گیرد که نقشی اساسی در فرهنگ سازی جامعه داشته است.

در گذشته ساختار تلویزیون ها ساده تر بوده و همینطور شبکه های تلویزیونی گستردگی حال حاضر را نداشتند و خییلی ها یادشان باید باشد که ما فقط چندین کانال ۱-۲و سه را د راختیار داشتیم و تلویزوین ها از توع CRT بوده و حتی به ندرت تلویزیون رنگی در خانه کسی بوده و همه تا ۹۰ از تلویزیون های سیاه و سفید استفاده می کردند که التبه در آن  زمان نهایت تکنولوژی در طراحی تلویزیون بود. ولی امروزه ما شاهد تلویزیون های بسیار پیشرفته ای هستیم و همچنین شبکه های تلویزیونی بسیار گسترده تر شده اند و دارای شبکه ها و به عبارتی کانال های تلویزیونی بسیار زیادی هستیم. تلویزیون  هایی که در زمان حال حاضر وجود دارند خود دارای قابلیت های بسیار فراوانی هستند که در ادامه به اصلی ترین قابلیت های تلویزیون های امروزی اشاره  خواهیم کرد . با مرکز تعمیرات پاناسونیک همراه باشید ….

میدانید که زمان حال را عصر اینترنت نامیده اند و تمامی کارها را با استفاده از اینترنت انجام می دهیم و اینترنت بخشی از دنیا و زندگی ما شده است. برای همین نیز تمامی دستگاه ها  و ابزارهایی که امروزه در حال تولید هستند قابلیت های اتصال به اینترنت را دارند و این سیستم موضوعی به نام اینترنت اشیاء را پیش می کشد که توصیف و توضیح اینترنت اشیاء چیزی فراتر از حد توان این مقاله است. به  همین دلیل و در همین راستا نیز تلویزیون هایی که امروزه وجود دارند با قابلیت های اتصال یه اینترنت طراحی شده اند. هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد چه گوشی موبایل و یا تلویزیون جزء دستگاه های هوشمند نامیده می شوند و به همین دلیل شما حتما نام تلویزیون های هوشمند یا همان اسمارت tv را شنیده اید ، همان طور که خودتان حدس می زنید این تلویزیون ها قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارند و شما میی توانید از طریق اینترنت برناهه ها مورد علاقه ی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید که یکی از مهمترین و بزرگترین قابلیت های تلویزیون های امروزی می باشند.

به غیر از مسائل سیستمی و قابلیت های طراحی که در بالا گفته شد نوع متفاوتی از تلویزیون ها نیز وجود دارند که می توان به تلویزیون های LCD و LED اشاره کرد که نوع LED نسل  جدیدتری نسبت به نوع تلویزیون های LCD هیتند که اصل تفاوت این دو تلویزیون در کیفیت تصویر آن ها و نوع پنل است که به دلیل کیفیت خوب پنل و هم چنین نور دهی باعث شده تا کیفیت تصاویر ارائه شده توسط LED بهتر و  شفافتر بوده باشد.

خرابی و مشکلات تلویزیون های LED و LCD

تلویزیون  ها نیز صرف نظر از برند و یا مدلشان دچار خرابی های فراوانی  می شوند که گاه مشکلات ساده بوده و گاه پیچیده  و عیب یابی آن نیازمند زمان کافی می باشد.در ادامه نیز به برخی از بیشترین خرابی هایی که برای تلویزیون ها پیش می آید اشاره می کنیم.

۱ سیاه شدن تصویر و صفحه نمایش

این  مشکل به دلیل سوختن پنل و یا  سوختن لامپ های فلورسنت در تلویزیون های  LCD و یا لامپ های LED در تلویزوین های  LED می باشد. همچنین در تلویزیون های ال سی دی برای روشن کردن لامپ های فلور سنت از یک مدار به نام مدار های ولتاژ استفاده شده است و از آن جایی که برای روشن کردن لامپ های فلور سنت ولتاژ بالایی یه صورت نوسانی لازم است کار مدار های ولتاژ نیز تامین این ولتاژ می باشد.خرابی مدار های ولتاژ نیز یکی از دلایل دیگر تاریکی صفحه نمایش در حالی که تلویزیون روشن است.

۲قطع شدن خود به خودی صدای تلویزیون

این مشکل به دلیل خرابی اسپیکرها و به عبارتی سوختن بلند گوها می باشد که با تعویض اسسپیکرها میتوان مشکل را حل کرد ولی اگر ایراد از بلند گوها نود باید مدار صدا  در مین برد تولویزیون را عیب یابی نمود زیرا  وقتی اسپیکرها خراب نباشند این مدار صدا  است که دچار مشکل می شوند.

۳ کدر شدن تصویر و پیدا شدن خطوط عمودی و افقی در صفحه

این نوع مشکلات مربوط به پنل و خرابی پنل است . به دلیل ماهیت ساختاری پنل وقتی پنل دچار خرابی شود نمی توان آن را تعمیر کرد و به همین دلیل باید تعویض گردد و میتوان گفت در تعمیرات تلویزیون گرانترین بخش همین بخش تعویض پنل می باشد زیرا تا ۸۰ درصد قیمت کل دستگاه را شامل می شود.

عیب یتبی و تعمیرات تلویزیون های پاناسونیک در مرکزتعمیرات پاناسونیک انجام می شود. در صورت خرابی تلویزیون خود در هر مدلی می توانید به این مرکز جهت عیب یابی و تعمیرات مراجعه نمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس مراجعه »تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات تلویزیون LED و LCD پاناسونیک